Nie poddawaj się

Nie poddawaj się

Już wiesz, że joga przynosi wiele korzyści. Czy jednak jesteś na to gotowy? Masz przygotowany harmonogram ćwiczeń, jesteś zmotywowany i chętny do wytrwałej pracy… a jednak nie zawsze udaje ci się wywiązać ze swojego planu. Czasami brakuje czasu, innym razem jesteś zbyt zmęczony po pracy. Są dni, kiedy znajdujesz jedną wymówkę za drugą. Plan treningu pozostaje tylko planem.

Jeśli nie chcesz utknąć w martwym punkcie, musisz działać. To odwieczna zasada ludzi sukcesu. Bez wytrwałego działania jesteśmy skazani na porażkę w każdej dziedzinie życia. Joga jest wspaniałym sposobem na życie, ale pod warunkiem, że jej nie zaniedbamy.

Poniżej podaję pięć niezawodnych sposobów, by nie zrezygnować z uprawiania jogi. Są one przydatne szczególnie osobom początkującym.

Rób to na raty

Jeśli brakuje ci czasu na pełną sesję jogi, możesz ćwiczyć na raty. Zamiast 30 minutowego treningu, zrób dwie sesje po 15 minut. Możesz wykonać kilka ćwiczeń rano, zaraz po przebudzeniu. Kolejne 15 minut poświęć przed położeniem się spać. Możesz podzielić swoją dzienną sesję na inne odcinki czasu, np. 10-cio minutowe. Masz w tej kwestii szerokie pole do popisu. Joga nie musi być uprawiana w żmudnych, długich sesjach.

Wybieraj czas, który ci odpowiada

Wielu moich znajomych uprawia jogę rano. Zanim zaczną szykować się do pracy, znajdują czas na spokojne wykonywanie ćwiczeń. Nie spieszą się nigdzie i mogą bez stresu poświęcić całą swoją uwagę wykonywanym asanom. Ja z kolei wolę ćwiczyć wieczorem. Dzięki temu mogę wyciszyć się po pełnym hałasu i pośpiechu dniu. Znajdź czas, który najlepiej będzie odpowiadał twojemu harmonogramowi.

Naucz się być konsekwentnym

Jeśli powiesz „A”, mów również „B”; jeśli zaczynasz trenować jogę, nie przestawaj po kilku sesjach. Największe korzyści z jogi odnoszą osoby wytrwałe i systematyczne. Uprawiając jogę raz w miesiącu, rozładujesz odrobinę stresu i tyle. Żeby odczuć prawdziwy pożytek z asanów, musisz robić to o wiele częściej. Zarezerwuj sobie czas cztery razy w tygodniu – to w zupełności wystarczy.

Dobre towarzystwo

Dobrym sposobem na zaangażowanie w trening jest towarzystwo. Uprawianie jogi z przyjacielem lub małżonkiem pomoże ci w kryzysie. Łatwiej będzie utrzymać regularność, a poza tym ty i twój partner możecie nawzajem oceniać swoje postępy.

Wyznaczaj cele

Wykonywanie tych samych czynności każdego dnia może wydawać się monotonne. Wiele osób szybko się nudzi. Sam na początku łapałem się na myśleniu, że ćwiczenia są nudne i do niczego nie prowadzą (efekty jogi objawiają się zazwyczaj po jakimś czasie). Codzienną rutynę zacząłem urozmaicać wyznaczaniem dodatkowych celów.

Ten artykuł został również opublikowany w „Przewodniku duchowym” nr 2

Zmień czyjeś życie na lepsze! Udostępnij:
Share on Google+Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on StumbleUponEmail this to someonePrint this page

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Pisząc komentarz zastosuj się, proszę, do naszych zasad komentowania.

O Stronie | Polityka Prywatności | Zasady Autorów | Warunki Użytkowania | Kontakt

© 2012-2017 Przewodnik duchowy. Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie treści zabronione. | W oparciu o MyThemeShop.