Rozwój duchowy

Twoja droga do harmonii i szczęścia

Nie poddawaj się

Nie poddawaj się!

Już wiesz, że joga przynosi wiele korzyści. Czy jednak jesteś na to gotowy? Masz przygotowany harmonogram ćwiczeń, jesteś zmotywowany i chętny do wytrwałej pracy... a jednak nie zawsze udaje ci się wywiązać ze swojego planu. Czasami brakuje czasu, innym razem jesteś zbyt zmęczony po pracy. Są dni, kiedy znajdujesz jedną wymówkę za drugą. Plan treningu pozostaje tylko planem.

Jeśli nie chcesz utknąć w martwym punkcie, musisz działać. To odwieczna zasada ludzi sukcesu. Bez wytrwałego działania jesteśmy skazani na porażkę w każdej dziedzinie życia. Joga jest wspaniałym sposobem na życie, ale pod warunkiem, że jej nie zaniedbamy.

Poniżej podaję pięć niezawodnych sposobów, by nie zrezygnować z uprawiania jogi. Są one przydatne szczególnie osobom początkującym.

Rób to na raty

Jeśli brakuje ci czasu na pełną sesję jogi, możesz ćwiczyć na raty. Zamiast 30 minutowego treningu, zrób dwie sesje po 15 minut. Możesz wykonać kilka ćwiczeń rano, zaraz po przebudzeniu. Kolejne 15 minut poświęć przed położeniem się spać. Możesz podzielić swoją dzienną sesję na inne odcinki czasu, np. 10-cio minutowe. Masz w tej kwestii szerokie pole do popisu. Joga nie musi być uprawiana w żmudnych, długich sesjach.

Wybieraj czas, który ci odpowiada

Wielu moich znajomych uprawia jogę rano. Zanim zaczną szykować się do pracy, znajdują czas na spokojne wykonywanie ćwiczeń. Nie spieszą się nigdzie i mogą bez stresu poświęcić całą swoją uwagę wykonywanym asanom. Ja z kolei wolę ćwiczyć wieczorem. Dzięki temu mogę wyciszyć się po pełnym hałasu i pośpiechu dniu. Znajdź czas, który najlepiej będzie odpowiadał twojemu harmonogramowi.

Naucz się być konsekwentnym

Jeśli powiesz "A", mów również "B"; jeśli zaczynasz trenować jogę, nie przestawaj po kilku sesjach. Największe korzyści z jogi odnoszą osoby wytrwałe i systematyczne. Uprawiając jogę raz w miesiącu, rozładujesz odrobinę stresu i tyle. Żeby odczuć prawdziwy pożytek z asanów, musisz robić to o wiele częściej. Zarezerwuj sobie czas cztery razy w tygodniu – to w zupełności wystarczy.

Dobre towarzystwo

Dobrym sposobem na zaangażowanie w trening jest towarzystwo. Uprawianie jogi z przyjacielem lub małżonkiem pomoże ci w kryzysie. Łatwiej będzie utrzymać regularność, a poza tym ty i twój partner możecie nawzajem oceniać swoje postępy.

Wyznaczaj cele

Wykonywanie tych samych czynności każdego dnia może wydawać się monotonne. Wiele osób szybko się nudzi. Sam na początku łapałem się na myśleniu, że ćwiczenia są nudne i do niczego nie prowadzą (efekty jogi objawiają się zazwyczaj po jakimś czasie). Codzienną rutynę zacząłem urozmaicać wyznaczaniem dodatkowych celów.


Autor: Wojciech P. P. Zieliński
Założyłem tę stronę internetową, by pomóc wszystkim osobom, dla których liczy się uniwersalna duchowość. Nie taka, która nakłania do nienawiści i walki, lecz prawdziwa - skupiona na szczerych poszukiwaniach prawdy.


Zmień czyjeś życie na lepsze! Udostępnij:


Dodaj komentarz

Dołącz do nas

Zapisz się na listę, by otrzymywać powiadomienia o nowościach.

Szanujemy Twoją prywatność.

O stronie

"Przewodnik duchowy" jest serwisem, którego treść koncentruje się wokół tematyki rozwoju duchowego i osobistego oraz życia w harmonii z wszechświatem. Uważamy, że duchowość nie ogranicza się do jednej religii czy filozofii – jest uniwersalna i dotyczy w takim samym stopniu wszystkiego i wszystkich. Dlatego też chcemy przybliżyć Ci nauki i mądrości duchowe, niezależnie od źródła ich pochodzenia. Pamiętaj: w duchowości najważniejszy nie jest Bóg, guru czy kościół, lecz człowiek i jego droga.

Szukaj na stronie

Ta strona została znaleziona m. in. przez następujące frazy: nie poddawaj się, nigdy się nie poddawaj, nigdy nie poddawaj się, nie możesz się poddawać, nie poddawaj się w obliczu trudności, nie rezygnuj, nie iź na łatwiznę.